2010. augusztus 29., vasárnap

Belga futam...

Vettel szempontjából borzalmas futamon vagyunk túl, de az izgalom kárpótolt. Szerintem az idei szezon legizgalmasabb, legparásabb versenye volt ez a mai Spa-Francorchamps-i futam. A rajtnál Webber bealudt, később kiderült, hogy gondjai voltak és ezért bukott a rajtnál több pozíciót is. Hamilton állt az élre. Rubens-t nagyon nagyon sajnáltam. Szegény a második körben kiesett, pont a háromszázadik futamán. Ott kissé idegbeteg lettem. Beküldték a Safety Car-t, pár kör múlva visszajött a boxba, majd ezután Vettel megelőzte Kubicát, így már dobogós helyen autózott. Felzárkózott Button-ra, az egyenesekben láthatóan gyorsabb volt a McLaren, de a technikás részeken a Rdb Bull volt a nyerő. Vettel megpróbálta megelőzni, de megcsúszott és beleszaladt Button autójába. El sem tudtam hinni, felugrottam az ágyból... Nem akartam felfogni, hogy ez történt, Seb behajtott a boxba és sok helyet hátracsúszva tudott csak visszajönni. Aztán az áthajtásos büntetés... Ez sorozatban a második el sem hittem, akkorra már felforrt az agyvizem és úgy voltam vele, hogy oké mostmár nemérdekel minden jöhet. Ha megnézzük Seb megcsúszott és ezért ment neki Button-nak, gondolom nem szándékosan csinálta, ez egy sima versenybaleset volt. Aztán jött a Liuzzi-s affér. Defekt... nagyszerű, még visszavánszorgott a boxba vagy százan megelőzték, de itt már elúszott kb minden. Ne de csak most jön az igazi parádé. Esőő. Seb-nek extrém esőgumit raktak fel, a többiek azonban a közteset választották. Az élbolyból senki nem jött ki esőgumiért. Hamilton ki is csúszott, akkor már kezdtem örülni, mondogattam, hogy csapd a falnak, csapd a falnak... de nem. Pedig milyen szép lett volna így a végére. Egyszerre jött be a vezető hármas a boxba. Kubica megcsúszott és rosszul állt be a kerékcserére. Ezzel bukta a második helyet. Őt is nagyon sajnáltam, pedig szerintem simán meglett volna neki. De Webber kielőzte a boxban. És ezután megint Red Bull szerelők a színpadon, Vettel-t várták...hmmm hanyadszor is? azthiszem ötödször. Újabb szett extrém esőgumi. Hát parádés, inkább azt kéne összeszámolni, hogy szegény Seb mit nem csinált ezen a futamon. A verseny utolsó körei is nagyon nagy meglepetéseket tartogattak. Alonso... hát neki sem jött össze ez a mai futam. Megint egy Safety Car-os fázis. És végül utolsó manővernek ott volt Trulli megpördülése... pár centin múlt, hogy ne menjen neki valamelyik versenyző.
A Vettel-Button ütközés után még úgy voltam, hogy van esély a pontszerzésre, de a büntetés után már úgy voltam, hogy oké mostmár jöhet minden. Az esőért imádkoztam, és tessék ott is volt, bár jöhetett volna előbb is. A számomra nagyon izgalmas futam volt, de jobban szerettem volna Seb-et a dobogó tetején látni. Így nagy előnyre tett szert Hamilton és Webber, de még hat futam hátra van, úgyhogy még nincs minden veszve. Éppen ezért mindent bele Sebastian!!!
Végeredmény:
1. Lewis Hamilton - McLaren-Mercedes
2. Mark Webber - Red Bull Racing
3. Robert Kubica - Renault
4. Felipe Massa - Ferrari
5. Adrian Sutil - Force India
6. Nico Rosberg - Mercedes GP
7. Michael Schumacher - Mercedes GP
8. Kamui Kobajasi - Sauber
9. Vitalij Petrov - Renault
10. Vitantonio Liutzzi - Force India
11. Pedro de la Rosa - Sauber
12. Sébastien Buemi - Toro Rosso
13. Jaime Alguersuari - Toro Rosso /20 másodperces büntetés/
14. Nico Hülkenberg - Williams + 1 kör
15. Sebastian Vettel - Red Bull Racing + 1 kör
16. Heikki Kovalainen - Lotus Racing + 1 kör
17. Lucas di Grassi - Virgin Racing + 1 kör
18. Timo Glock - Virgin Racing + 1 kör
19. Jarno Trulli - Lotus Racing + 1 kör
20. Sakon Yamamoto - HRT + 2 kör
Kiesők:
Rubens Barichello - Williams 1. kör :(
Bruno Senna - HRT 6. kör
Jenson Button - McLaren-Mercedes 16. kör
Fernando Alonso - Ferrari 38. kör
Leggyorsabb kör:
Lewis Hamilton - McLaren-Mercedes 1:49.069

A következő futam két hét múlva Monza-ban kerül megrendezésre. Sok szerencsét Seb-nek addig, remélem sikerül kihevernie azt a pocsék futamot. Addigis folytatom a pilótamustrát, még van öt csapat és tizenegy versenyző, köztük a Red Bull is.

8 megjegyzés:

  1. Nagyon izgalmas,és eseményekkel teli futam volt az igaz.Szegény Seb!A Button-os ütközés nem csak az ő hibéja volt,hát megcsúszott most mit lehet tenni!Meg a versenybírákkal is csak 50%-ban értek egyet,hogy megbüntették.Mért kellett vele szívózni,legalább 1-2 pontot szerezhetett volna,attól még hogy Button-nak már elúszott a versenye,nem kellett vollna Sebtől is elvenniúk a pontokat.Na mindegy ez van már nem tudjuk megváltoztatni.Webber és Hamilton nagy előnyre tettek szert az igaz,de Sebinek is van még esélye a vb címre,hiszen 6 futam még 6 futam még hátra van,azon talán jobban szerepel.Csak sajnos az utolsó 4-5 futam óta túl sok a talán....
    Várom a pilótamustra folytatást is.Megjegyzést is fogok hozzá irni ahogy idő engedi,csak sajnos most a suli mindenbe belekavar.:(
    puszi :D

    VálaszTörlés
  2. Hát reméljük a legjobbakat a következő hat futamra. A remény csak az utolsó pillanatban alszik el. Nagyon szeretném őt az év végén a dobogó legfelső fokán látni világbajnokként! De gondolom te is, meg még sokmindenki más is.
    Jajj ne is mondd... holnap suli. Nemakarom!
    Rendben van írj sok bejegyzést:)
    puszi^^

    VálaszTörlés
  3. :D Jó lett az új blogkülső grat hozzáá!!

    VálaszTörlés
  4. köszönöm:)
    nekem is tetszik az összhatás, csak a blogcím alatti fekete sávval nem vagyok kibékülve...
    Jó sulikezdést neked!^^

    VálaszTörlés
  5. Kössz megvolt...:S !!
    Első két nap doga.Na mindegy.
    Milyen fekete sávról beszélsz,mert így "kívülállóként" nem látszik,sőt nagyon jó.
    :D

    VálaszTörlés
  6. Jesszusom...máris dogák:S az nemjó dolog. Most egyébként hányadikos vagy?
    Amúgy a blogcím alatti kép két oldalán van az a fekete sáv, és az kicsit szúrja a szemem. De nemfontos.

    VálaszTörlés
  7. Jaja lényeg hogy jó. Ja dogák 8.as vagyok ugyhogy kemény évem lesz...:S. Te?

    VálaszTörlés
  8. A nyolcadik az tényleg kemény. Én nyolcosztályos gimibe járok, most vagyok kilencedikes.

    VálaszTörlés