2010. augusztus 2., hétfő

Élménybeszámoló a Hungaroringről - Szombat

Hihetetlen volt ez a hétvége, végre eljutottam az F1-re. Egész nyáron ezt vártam, nagyon megérte elmenni. Az, hogy pilótákkal találkozhattam, kerékcseréket nézhettem végig közvetlen közelről, alig néhány méterre száguldottak el mellettem az igazi Formula1-es autók, nekem megért mindent. Csütörtökön voltam a boxutcában, de azt mér leírtam az előző bejegyzésben. Pénteken nem voltam kint a pályán, de a szabadedzéseket végignéztem, mindkettőt Sebastian nyerte. Szombat reggel negyed kilenckor keltem, felöltöztem meg ilyenek és már indultunk is Mogyoródra. A hogy beértünk a faluba hatalmas kocsisor állt az utakon. Azt hittük, hogy nem jutunk ki a pályára a harmadik szabadedzés kezdetére. De végülis ahogy beljebb kerültünk már kezdett feloszlani a dugó és sec-perc alatt feljutottunk a pályához. Leparkoltunk és bementünk, nagyon közel voltunk a pályához. Keresni kezdtünk egy jó helyet az edzésre. Miközben kerestük megkezdődött az edzés. Nagyon izgatott voltam, ugyanis most először láttam, hallottam egy F1-es autót a pályán élőben. Megálltunk egy igazán jó helyen és már láttam is, Heikki Kovalainen Lotus-a jelent meg az aszfaltcsíkon, majd jött Trulli, a két Virgin Timo-val és Lucas-sal. Nagyon király volt. Nem voltak hangosak és kitűnően lehetett őket látni. Jöttek a Hispania-k és a Ferrari-k is, majd a két Force India, Toro Rosso, Williams, Red Bull, Sauber, meg a többi. Aztán egy negyed óra múlva elcsendesedett a pálya, mindenki a boxban volt: állítottak a kocsikon. Mi eközben újra útnak indultunk és találtunk egy mégjobb helyet. Láttuk egészen a tízes kanyartól a célegyenesráfordítóig, sőt még a rajtrács végét is láttuk. Újra jöttek az autók, csináltam videókat és képeket. Volt, hogy elnézték a féktávot és kigurultak a bukótérbe pont előttünk. Schumacher láthatóan föltartotta Sutil-t, aki erre ideges lett és mutogatott neki. Aztán pár körrel később ugyanezt megcsinálta Buemi-vel is. Teljesen más volt, mint a tv-ben. Eltérően zúgnak a motorok, máshogy váltanak fel. A Red Bull autók pl sokkal hangosabban és mélyebben váltanak. A Sauber-eket pedig alig lehet hallani csak surrannak az egyenesben, aztán jön a kanyar ott már azért meghallani őket. 12:03-kor lett vége a szabadedzésnek, sajnáltam, hogy vége már akkor alig vártam, hogy elkezdődjön az időmérő. A szünetben felsétáltunk a célegyenes előtti dombra és megtaláltuk a pálya legjobb helyét A Red Bull tribün fölött. A pálya felét, az egész boxutcát és a célegyenes háromnegyedét beláttuk. Onnét néztük a Porsche kupa időmérő edzését, hát a Forma1-et valahogy jobban élveztem, de ez sem volt rossz. Elmentünk felderíteni a terepet, a főtribün mögött sétáltunk, vettünk egy Red Bull-t és visszatértünk a legjobb helyre:) És vártuk, hogy végre elkezdődjön a kvalifikáció. A lámpa zöldre váltott és megkezdődött a húsz perces Q1. Az autók kifordultak a boxokból és újra hangos volt a ring. A kisebb csapatok egészen szorgalmasak voltak, szinte mindig kint voltak a pályán. A Red Bull autók azonban tettek pár kört, átvették a vezetést és kész. A Q1-et Sebastian nyerte. A három új csapat hat pilótája mellett Kamui Kobajasi esett ki. Pár perces szünet után jött a Q2. A boxutca vonallal kb szemben álltunk, ahogyan behajtottak magas sebességen és visszaváltottak... jesszusom maga volt a mennyország. Imádom, ahogyan a célegyenesben mennek az valami fantasztikus az a hang.. élőben mégjobb. Na szóval a Q2-ben a két Force India, a két Toro Rosso, Rubens Barichello, Michael Schumacher és Jenson Button esett ki. Ezt a részt Mark Webber nyerte. Újabb pár perces szünet után pedig következett a mindent eldöntő Q3. Már nem volt annyi autó, mint az elején, de így is izgalmas volt. A szemem végig Sebastian-t követte, mondogattam magamban, hogy mindent bele. És sikerült: Pole pozíció. Nagyon örültem, majd ki ugrottam a bőrömből. A második rajtkockát Webber szerezte meg, majd sorrendben: Alonso, Massa, Hamilton, Rosberg, Petrov, Kubica, de la Rosa és Hülkenberg következtek. Nagyon örültem neki, hogy Kubica és Hülkenberg is bekerültek a Q3-ba. Ahogyan vége lett az időmérőnek és minden autó bejött a boxba hatalmas tapsvihar tört ki. Láttam amint Sebastian kiszáll az autóból. Kicsit odébb álltam és mindent tökéletesen láttam. Bement megmérekezni aztán kijött Fernando-val és Mark-kal. Jesszusom és élőben bukósisak nélkül láttam őt, kb 25 méter távolságból. Életem egyik legboldogabb napja volt ez. Ráadásul ott volt Alonso és Webber is. Tapsoltam, kiabáltam és mutogattam a mutatóujjammal, mint Vettel szokott. Nagyon jó érzés volt. Végül bementek mi meg végignéztük az interjúkat a kivetítőn. Az F1 időmérő után a GP2-es széria első futama következett. Felálltak a rajtrácsra. Mutatós kis autók azok is. A Renault pontosan úgy néz ki, mint a Forma1-es Renault. Na igen, néztük ahogyan készülődtek a csapatok és kit látok meg az egyik autó mellett? Hát Timo Glock-ot. Még egy névvel bővült a látott F1-es pilóták listája. És igen, élőben is ugyanolyan jóképű mint fényképen. Jajj de örültem, hogy őt is sikerült élőben alig pár méter távolságból látnom. Aztán visszasétált a boxba, mert kezdődött a felvezetőkör. Felvettem videóra ahogyan elindultak. A második pozícióból induló lefulladt és nem tudott elindulni őt gyorsan visszatolták a boxba és végül a boxutcából rajtolt. A mezőny visszatért és felállt a rajtrácsra. A motorok felzúgtak, ez a világ legjobb hanga. A piros lámpák kialudta és rajt. Az eleje beragadt a hátulja pedig előre érve megtorpant. Akkora káosz volt hogy az nemigaz, végülis mentek egy kört és újra felálltak a rajtrácsra. Még egy rajt... Jó oké..a pole-ból induló lefulladt. Úgy döntöttek elrajtolnak negyedszer is. És végre simán ment a rajt, nem történt semmi egészen a kettes kanyarig. Karambol. Safety car. Megint rajt, de most nem álló rajt volt, a Safety car mögött rajtoltak és az ötödik után nem volt újabb rajt. Én élveztem ezt a sok elrajtolgatást. Állítom, hogy ezek az autók is vannak olyan hangosak, mint a Formula1-es autók. A váltás.. jesszusom mintha lőnének. Imádom érezni lehetett a sebességet a levegőben. Végülis a GP2 utáni GP3 futamot már nem vártuk meg. Nagyon-nagyon-nagyon-nagyon... jó nap volt. Azthiszem, hogy mégjobban megszerettem a Formula 1-et.

A vasárnapi élményeimről holnap számolok be.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése