2010. augusztus 28., szombat

Rubens - 300. GP

Azthiszem, hogy megérdemel egy külön bejegyzést ez a rutinos öreg róka:) 300 futam... nemsemmi! Rubens tiszteletére egy kis összefoglaló az eddigi pályafutásáról.
1972. május 23-án született Sao Paulo-ban.
1981-ben, kilenc évesen ült gokartba és kezdett el versenyezni. Öt Brazil és két Dél-Amerika-bajnoki címet nyert.
1989-ben Formula autóra váltott, negyedik helyen végzett a brazil Forma-Ford 1600 bajnokságban.
1990-ben költözött Európába, ahol több sorozatban is sikeresen szerepelt.
1992-ben a Forma 3000-be szerződött, ahol a harmadik helyig jutott a bajnokságban.
1993-ban a Forma1-es Jordan csapat leszerződtette. 1993-tól 1996-ig versenyzett e csapat színeiben. Első Forma1-es szezonjában két pontot szerzett. A pontverseny 17. helyén végzett.
A második szezonja rosszul kezdődött, a harmadik futamon kisebb balesetet szenvedett, és elvesztette barátját és pártfogóját, Ayrton Senna-t. 19 pontot gyűjtött és a pontverseny 6. helyén végzett. Ebben az idényben szerezte meg első pole pozícióját Spa-ban. Ekkor ő volt a legfiatalabb, aki a pole-ból indulhatott.
1995-ben 11 ponttal a világbajnokság 11. helyén végzett, a következő évben, pedig 14 ponttal a nyolcadik lett.
1997-ben a Stewart csapat szerződtette le, 1999-ig versenyzett itt. Utolsó évében a csapat egyre sikeresebb lett, pole pozíciókat, dobogós helyezéseket szerzett. A szezon végén 21 ponttal a 7. helyen végzett.
2000-ben a Ferrari-hoz szerződött le, így az akkor még kétszeres világbajnok, Michael Schumchaher csapattársa lett. Az első Ferrari-s szezonjában kilencszer állhatott fel a dobogóra, egy alkalommal a dobogó legfelső fokán végzett. Hockenheim-ben a 18. helyről rajtolva legyőzve a Ferrari legnagyobb riválisait a McLaren-Mercedes-eket, nyerte az esős futamot. A szezon végén 62 ponttal a 4. helyen végzett.
2001-ben nem sikerült futamot nyernie, ám tízszer állhatott a dobogóra. A szezon végén 56 ponttal a 3. helyen végzett.
Harmadik Ferrari-s évében négy alkalommal nyert: az Európa nagydíjon, a Magyar nagydíjon, az Olasz nagydíjon és az USA nagydíján. Ekkor történt, a mostanában sokat emlegetett, 2002-es Osztrák nagydíjon a csapatutasítás. A következő szezontól be is tiltották. E szezonban érte el a világbajnokságban a legjobb helyét. Második lett 77 ponttal, csapattársa, Michael Schumacher mögött.
2003-ban kétszer állt a dobogó legfelső fokán: a Brit és a Japán nagydíjon. Az egyéni bajnokság negyedik helyén végzett.
A következő idényben ismét két futamot nyert: Olaszországban és Japánban. A szezon végén ismét második lett 144 ponttal .
Utolsó Ferrari-s szezonjában nem sikerült futamot nyernie, mert akkorra a Ferrari sokat vesztett versenyképességéből. Barichello 38 ponttal a 8. helyen végzett az év végén. Ki akart lépni Schumacher árnyékából és idő előtt átigazolt a Honda csapathoz.
2006-ban tehát Jenson Button csapattársa lett. Nem volt túl fényes ez a szezonja, ami elmondható a következő, 2007-es szezonról is. Ekkor Barichello nem szezett egyetlen pontot sem, ami egyedülálló a karrierjében.
2008-ban a 16. szezonját kezdte meg a Formula1-ben, 11 ponttal a 14. helyen zárt az év végén.
2009-ben a Honda csapatból alakult Brawn Gp autójával indult. Bíztatóan indult ez az év, dobogós helyezések és öt év után újra futamgyőzelem, ismét az Európa nagydíjon. Később ismét nyert Monzában, életben tartva vb esélyeit. Azonban nem tudta megnyerni a világbajnokságot, a harmadik hellyel kellett beérnie.
Idén a 18. szezonját kezdte a Forma1-ben. A Williams istálló pilótájaként és Nico Hülkenberg csapattársaként versenyzik most. Az idény 13. futamán Spa-Fracorchamps-ban teljesíti majd a 300. futamát, ami holnap lesz.
Eddigi pályafutása alatt 11 futamgyőzelmet, 68 dobogós helyezést, 14 pole pozíciót, 17 leggyorsabb kört és 637 világbajnoki pontot sikerült begyűjtenie.

Nagyon-nagyon sok szerencsét kívánok neki a holnapi futamhoz, jó lenne, ha futamgyőzelem nem is, de egy dobogós helyezés összejönne neki. Nagyon kedvelem és tisztelem Rubens-t és kívánom neki a legjobbakat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése