2010. augusztus 4., szerda

Élménybeszámoló a Hungaroringről - Vasárnap

Szombat este alig vártam már, hogy másnap reggel legyen és végre induljunk a pályára. És eljött az idő, reggel 7:15-kor keltem (ami nekem még hajnal). Úgy volt, hogy az ismerőseink lefoglalnak nekünk egy helyet ott fenn, ahol szombaton voltunk. Na igen, nyolc órakor indultunk itthonról, egész jól feljutottunk a pályához. Nagy dugóra számítottunk, mert ugye akkor volt a futam meg minden, de végülis mégcsak reggel volt és egy percig nem álltunk dugóban. Felhívtuk az ismerősöket és mondták, hogy már reggel hétkor tele volt a kiszemelt helyünk, és tényleg dugig volt, szóval azt el is felejthettük. Végülis oda telepedtünk le ahol szombaton néztük a szabadedzést. A rajtrács végét is láttuk meg a boxutcát is meg úgy aránylag egészen a pálya felétől beláttuk a célegyenes végéig. Szóval jó volt az a hely is. A GP3 futamra értünk ki. Az is nagyon jó volt, nem volt olyan hangos mint a GP2 és az F1, de nagyon jó volt. Csakúgy, mint az utána következő GP2 futam. Vasárnap csak egyszer rajtoltak el:) Igen izgalmas futamot láttam, képeket is csináltam. A GP2 futam után a Porsche-k jöttek. Felsétáltunk a célegyenes melletti dombra és onnét néztük a rajtot. Simán ment, ám a négyes kanyarban történt egy nagy ütközés. Vitték a gumifalat is, a gumik csak úgy repültek, négy autó sérült meg. Pont arra néztem amikor ez történt, élőben láttam. Nagyon jó volt, csak az a baj, hogy Sebastian Bleekemolen kiesett. Egyébként ebben a szériában rajthoz állt egy magyar versenyző is. Nade a futamnak 12:20-kor lett vége és már jött is a nyitott hátuljú kamion és a Forma1-es pilóták felszálltak rá. Itt alkalmam volt látni az összes pilótát. Seb-en Red Bull póló és sapka volt, meg a fehér napszemüvege. Timo-val, Nico Hülkenberg-gel és Rubens-sel beszélgetett, ahogy láttam. Gyorsan végigmentek a pályán, ezután kicsi szünet következett, nem volt semmilyen futam. Fél kettő felé a lányok felvonultak a zászlókkal a rajtrácsra és nemsokkal később az autók is kigurultak a pályára. Némelyikük csak egy kört ment és már állt is fel a rajtkockájába, de voltak olyanok is, akik többször mentek körbe a pályán. Akkor már álltam a plédünk mellett, mert ugye mindent szerettem volna látni. Beállt mellém két öreg csávó és elkezdték megbeszélgetni, hogy mi hogy van a Formula 1-ben. Akkor éppen egy McLaren ment a rajtrácsra méghozzá Hamilton-nal a volán mögött. Az egyik csávó mondja a másiknak: ,,Nézd már ott egy Ferrari." Ránézek, mondom: az egy McLaren. Megnézi jobban aztmondja: ,,Tényleg igaza van." Pár perccel később jött Massa ott előttünk, a csávó megint mondja a másiknak: ,, Ott jön Alonso." Nézem zöld-sárga a sisakja, mondom a csávónak: Az ott Massa. Megnézi a kivetítőn is: ,,Tényleg Massa." Szóval elvolt a két csávó, szerintem nem értettek az F1-hez de nemgáz. Nem kellett sokat várnunk a felvezető körre. Jöttek szépen sorjában az autók, elöl a két Red Bull majd a két Ferrari és így tovább. Visszaálltak a rajtrácsra, úgy izgultam, annyira szorítottam Seb-nek, hogy ne rontsa el a rajtot. És sikerült! Kiváló rajt volt. Láttam amint hátulról megindul Kobajasi, Liuzzi, a két Hispania, Virgin és Lotus. Alig telt el egy perc és már láttam is Vettel-t a mezőny legelején tisztes távolságban Alonso-tól. Igen Alonso-tól, mivel sikerült megelőznie Webber-t a rajtnál. A csávó mellettem megint elkezdte mondani a másiknak: ,, Te, az ott elöl szerintem Webber, mert Vettel mindig elrontja a rajtokat." Jó ezen már röhögtem egyet mondom: ,, Az Vettel ott elöl, nemhiába ő a legjobb." Az a két öregemberke készvolt, nagyon viccesek voltak. Na de vissza! Körről-körre nőt Seb előnye Alonso-hoz képest. Seb már a célegyenesre fordult rá amikor a többiek még csak a hátsó egyenesben jöttek. Jaime Alguersuari motorja elfüstölt, azt a nagy füstoszlopot az egész pályán lehetett látni. A mezőny kezdett szétszóródni a pályán, Seb már Yamamoto-t körözte le éppen előttünk. Aztán egyszer csak elkezdtek bemenni a boxutcába az autók. Seb-et követtem a szememmel, az utolsó pillanatban döntött úgy, hogy bemegy ez nagyon látszott, gondolom akkor szóltak rá, hogy menjen kereketcserélni, mert beküldik a biztonsági autót. Végig néztem a kerékcserét, nagyon szorítottam, hogy ne rontsanak el semmit. Egy villámgyors box kiállás volt, bár a Red Bull nem arról híres, hogy elrontja a kiállásokat. Na igen, Seb Webber mögé jött vissza a második helyre, ugyanis Alonso is kint volt. Apa mutatja, hogy nézd már bent a Safety Car. És tényleg, nemtudtam miért küldték be, de beküldték. És ekkor történt a boxban a baleset. Rosberg jobb hátsó gumiját rosszul rögzítették és kifelé menet a boxból az elmozdult a helyéről. Az aszfalton pattogott a szerelők között, mígnem eltalált egy szerelőt, méghozzá williams-est. Na de nemvolt még vége az izgalomnak, A Renault csapat is végzett a kerékcserével és kiengedték Kubicát akit ez miatt telibe talált Adrian Sutil. A német kiesett, Kubi azonban visszament a pályára, de nemsokkal később feladni kényszerült a versenyt, mert gondolom én, a koccanásban komolyan megsérülhetett a Renault. Webber nem hajtott be a boxba új szett gumiért, azt gondoltam, hogy ez miatt ő fog rosszul járni, mert a biztonsági autós fázis alatt összerázódik a mezőny és nem sikerül majd megtartania a harmadik helyét. Ellenkezőleg, kb 40 kört nyomhatott le lánykeveréken, így akkora előnyt autózott ki, hogy egy boxkiállás meg se kottyant neki. Nade ne siessünk ennyire előre, ott van még Seb boxutca áthajtásos büntetése is. Az eset pont előttünk történt a tizenhármas kanyarban. A Safety Car behajtott a boxutcába, Mark már a célegyenesre fordult rá, Seb pedig láthatóan bealudt, feltartotta Alonso-t. Aztán néztem a kivetítőn, mutogatták, hogy Seb csapatrádión beszél meg ilyenek, meg Race controll és akkor már sejtettem, hogy valami nincs rendben. Gondoltam, hogy lesz egy áthajtásos, de nem akartam kimondani. Mindig féltem, amikor kijött a tizenhármas kanyarból. És a félelmem beigazolódott: behajtott a boxutcába. Földhöz vágtam a sapkát a fejemről lepattantam a plédre és párszor beleboxoltam a földbe. Apa szerint szentségeltem is, de én erre nem emlékszem:) Pár perc múlva túltettem magam rajta és újult erővel felálltam, megnéztem a kivetítőn a visszajátszást a büntetésről. Szegénykém annyira ideges volt, mutogatott meg minden. Végülis Alonso mögé a harmadik helyre jött vissza. Eközben Hamilton kiállt a versenyből váltóhiba miatt. Csak kivetítőn láttam, mert az nem arra felénk történt. Az valamelyest feledtette a dühömet. Nem igazán szeretem Hamilton-t, hát nem is tudom miért.. Feltételezem, ha Hamilton csinálta volna ugyanazt amit Seb csinált, ő biztosan csak figyelmeztetést kapott volna. Na de haggyuk is ezt. Időközben Mark is kiállt a boxba, simán megtartotta a vezető pozíciót. Seb meg beragadt Alonso mögé, láthatólag, folyamatosan gyorsabb volt nála, de a Hungaroring nem a sok előzésről híres... A vége felé a mezőny már teljesen felborult, sorjában körözték le a lassabb autókat az élmenők. A hetedik helyen célba ért Pedro de la Rosa is le lett körözve. A végén a Barichello-Schumacher csata volt a legizgalmasabb. Bari rendesen nyomás alatt tartotta Schumi-t, míg a célegyenes végénél bement mellé és majdnem a betonfalon kötött ki, de sikerült neki. Megszerezte az egy pontot érő tizedik helyet. Nagyon jó futam volt. A levezető körön a pilóták kedvesen integettek a nézőknek, már aki örült a helyének. Seb csalódott volt. A dobogón még egy röpke mosolyt sem láttam az arcán, a mindig mosolygós fiú most szomorú volt. A szívem szakadt meg, dehát ez van ilyen a sport. A pontszerzőknek nagyon örültem. Perov ötödik, Hülkenberg pedig hatodik lett, és Kobajasi.. az egy csodagyerek, a huszonkettedik helyről kilencediknek, azthiszem nem kell bizonygatni, hogy tehetséges. Mindkettejüknek az idei legjobb eredményük. Megnéztük a pezsgőzést, aztán elindultunk haza még a nagy tömeg előtt. Nem sokat ültünk dugóban, egész gyorsan haladt a sor. Nagyon sajnáltam, hogy vége lett ennek az álomhétvégének, dehát minden jónak vége szakad egyszer..sajnos. Ez a futam volt a Red Bull Racing 50., a Sauber 300. és Mark Webber 150. futama. A Red Bull végülis egy első és egy harmadik hellyel, a Sauber kettős pontszerzéssel, Mark Webber pedig győzelemmel ünnepelte a nevezetes futamot. A magyar nagydíj jól jött a Red Bull-nak, átvették a konstruktőri vb-n a vezetést 312 ponttal és az egyéni vb-n is Mark Webber vezet, Seb pedig tíz ponttal mögötte a harmadik. A McLaren csúfos mellényúlása és a Red Bull autók hihetetlen gyorsasága vezetett idáig. Az kell hogy mondjam ez volt életem egyik legjobb élménye és merem állítani hogy az is marad. Szeretnék jövőre is ellátogatni a Magyar nagydíjra. Ennek a hétvégének köszönhetően még jobban megszerettem a Forma 1-et, és a saját bőrömön keresztül élőben, életnagyságban is megtapasztalhattam a Száguldó cirkusz csodálatos világát. Szavakkal szerintem nem is lehet kifejezni, hogy mit jelentett nekem ez a pár nap. Valóra vállt egy álmom, ami felülmúlhatatlan, láttam élőben a kedvenc pilótáimat, köztük Sebastian-t akit a legjobbnak tartok. Ez egyszerűen hihetetlen. Kívánom mindenkinek, aki szereti az F1-et, hogy jusson el egyszer egy futamra, mert mindent megér, nekem legalább is.
Most nyári szünetre megy a Forma 1, tehát jó pihenést kívánok minden szerelőnek, csapatvezetőnek, tervezőnek, mérnöknek, tesztpilótának és persze pilótának is. Fel a fejjel Sebastian! Tied lesz az a vb cím.

2 megjegyzés:

  1. Sziaa!!
    Elhiszem hogy ez volt életed legnagyobb élménye,jövőre én is megyek ha minden igaz.Ez nekem is nagy álmom,csak sajnos eddig még nem jött össze.
    És igen!!!!Sebastian!!Tied lesz a vb cím!!!!
    :)

    VálaszTörlés
  2. Szia!
    Helyes-helyes, semmi pénzért ne hagyd ki! Én is szeretnék jövőre kimenni. Mégjobban megszerettem a F1-et, amióta láttam élőben. :)

    VálaszTörlés