2010. május 25., kedd

Törökország

A hétvégén újra rajthoz áll a Formula 1 -es mezőny. Hurrá! Végre:) Ezúttal Törökországban rendezik a futamot. Ez lesz az idei hetedik futam. Jesszusom már hat futam eltelt, és mégcsak most kezdődött a szezon...nagyon gyorsan repül az idő. Lassan eljön az az idő is, hogy már elment a fél versenynaptár. Na jó, még előttünk áll 13 futam..vagy csak 12? A Korea-i futam még kérdéses. Arról szólnak a pletykák, hogy elmarad a futam, mert nemtudják befejezni időben a pályát. Hát remélem befejezik. A Korea-i gp pont a szülinapom előtt két nappal lesz, szóval... Na térjünk vissza Törökországhoz!
A futamot Isztambulban rendezik. A pálya 2005 óta ad otthont a Török nagydíjnak. A pálya hossza 5,333 km, szélessége 14 métertől 21,5 méterig terjed. 14 kanyar, és négy egyenes van rajta. A leghosszabb egyenes 720 méter hosszú. Különlegessége, hogy a legtöbb pályával ellentétben itt az óra járásával ellentétesen haladnak a versenyzők. A Formula 1-en kívül még WTCC, DTM, WSR és MotoGP futamokat is rendeznek itt. E versenyek közül kb mindet szeretem:) Nemtudom, hogy miért vagy hogy milyen módon szerettem meg a technikai sportokat. Néha tényleg nemértem magamat - hogy rajonghatok ennyire az F1-ért meg a DTM-ért - hogy csak ennyit említsek.
A pálya rekordot Juan Pablo Montoya állította fel 2005-ben McLaren autóban ülve: 1.24.770 A pálya eddigi pályafutása alatt (5 év) 3 pilóta nyert itt.
2005. Kimi Raikönen - McLaren-Mercedes
2006. Felipe Massa - Ferrari
2007. Felipe Massa - Ferrari
2008. Felipe Massa - Ferrari
2009. Jenson Button - Brawn GP
A tavalyi pole Vettelé volt:) Végülis a dobogó Button-Webber-Vettel sorrendben alakult. Remélem jó verseny lesz a Red Bull-nak:)
És végül, megkésve bár, de szeretném megemlíteni Rubens Barichello-t, aki szombaton ünnepelte 38. szülinapját. BOLDOG SZÜLINAPOT neki így utólag! Kívánom neki, hogy még sokáig éljen és még sok F1-es futamon vegyen részt és sikereket is neki! Egyébként ha már Rubhinyo, akkor ő a legtöbb gp-n részt vett pilóta. Taps neki:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése