2010. május 10., hétfő

Spanyol futam

Webber!! ügyi volt:) Viszont szegény Sebastian... Annyira szerencsétlen szegénykém. Már megint fékproblémák. Nem hiszem el, annyira sajnáltam szegénykét. De legalább betudta hozni az autót. Hát igen, fék nélkül vezetni is tudni kell. Monaco-ban vajon mi fog elromlani? Elfüstöl a motor vagy váltóhiba lesz? Mondjuk remélem semmi nem lesz és reménykedem abban is, hogy Seb rajt-cél győzelmet arat majd. Vagy legalább egy sima győzelmet.
Végeredmény:
1. Mark Webber - Red Bull Racing
2. Fernando Alonso - Ferrari
3. Sebastian Vettel - Red Bull Racing
4. Michael Schumacher - Mercedes GP
5. Jenson Button - McLaren-Mercedes
6. Felipe Massa - Ferrari
7. Adrian Sutil - Force India
8. Robert Kubica - Renault
9. Rubens Barichello - Williams +1 kör
10. Jaime Algersuari - Toro Rosso +1 kör
11. Vitalij Petrov - Renault +1 kör
12. Kamui Kobajasi - Sauber +1 kör
13. Nico Rosberg - Mercedes GP +1 kör
14. Vitantonio Liuzzi - Force India +2 kör
15. Nico Hülkenberg - Williams +2 kör
16. Jarno Trulli - Lotus Racing +3 kör
17. Timo Glock - Virgin Racing +3 kör
18. Lucas di Grassi - Virgin Racing +4 kör
Kiesők:
Lewis Hamilton 64. kör
Sébastien Buemi 43. kör
Karun Chandhok 28. kör
Pedro de la Rosa 19. kör
Bruno Senna 1. kör
Heikki Kovalainen 1. kör
Leggyorsabb kör: Lewis Hamilton 1:24.357 59. kör
Amikor Hamilton kiesett kb tök örültem. És szegény Jaime... Mark viszont nagyon szépet autózott. A végén amikor levált a kocsijáról az aerodinamikai elem és Seb-nek is ugye fékgondjai voltak, akkor Hornernek meg az egész csapatnak mekkora para lehetett már? Nem lettem volna a helyükben. Dehát mindkét autójuk célbaért, ráadásul dobogóra. A csapat egyébként azt akarta, hogy Sebastian adja fel a versenyt, mert szerintük nem tudta volna teljesíteni. Ez mekkora szemétség már?

Itt egy interjú Seb-bel:
Ez nem a te nem versenyed volt. Mi történt?
Sebastian Vettel
: "A harmadik pozíció nem rossz, de a káoszt szívesen nélkülöztem volna. A rajtom jól sikerült, de Markot nem lehetett megelőzni. Két körön keresztül lépést tudtam tartani vele, majd egyre jobban leszakadtam tőle. Nem akartam felesleges kockázatot vállalni. Éreztem, hogy nincs minden rendben az autómmal, és teljesen más volt, mint az edzésen. Hol az első, hol a hátsó gumik nem tapadtak. Az első kiállás talán egy körrel korábban volt a kelleténél, majd a kerékkel is problémák voltak, végül pedig várni kellett, mert Alonso és Hamilton is felénk tartott. Hamilton az első kanyarban a belső íven volt, így semmit sem tehettem. Sikerült lépést tartani vele, de nem tudtam elég közel férkőzni. 15 körrel a vége előtt a bal első fékem meghibásodott, így a kavicságyba csúsztam."

Jogos volt a gumicsere?
Sebastian Vettel
: "Le akartuk ellenőrizni, hogy mi történt. Amikor visszatértem a pályára, a csapat azt mondta, hogy adjam fel, és fejezzem be a versenyt. A hibás fék túl nagy kockázatot jelentett a számukra."

Miért nem követted az utasítást?
Sebastian Vettel
: "Megkérdeztem, hogy valóban szükség van-e erre, mondván, hogy lassú tempóban is tudok két vagy három pontot szerezni."

Mi történt ez után?
Sebastian Vettel
: "Nem kaptam választ, így folytattam a vezetést. A célegyesnél található kanyarban szóltak, hogy menjek tovább, de legyek óvatos. Akkor már amúgy is késő lett volna, mert elmentem a boxutca bejárata mellett."

Hogyan sikerült mégis célba érned?
Sebastian Vettel
: "Megváltoztattam a fékegyensúlyi beállításokat. A boxban persze izgatottak voltak, és folyamatosan mondták, hogy lassítsak. Akkor még 1:25-ös időket autóztam. Mivel Alonsót nem tudtam utolérni, és Schumacherrel szemben is kényelmes előnyöm volt, arra törekedtem, hogy beérjek a célba. Már nem is fékeztem."

Ezt hogyan csináltad?
Sebastian Vettel
: "A lágyabb gumikkal nagyon jó volt a tapadás. A lassabb kanyarokban hagytam gurulni az autót."

Szerencse a szerencsétlenségben?
Sebastian Vettel
: "Ami az eredményt illeti igen, de persze azért nincs nyugtom. Mark szuper versenyt futott, ez nem vitás, én pedig a futam alatt nem tudtam olyan köridőket autózni, mint ő. Ezt nem értem."

Forgalomban voltál. Nem lehet, hogy ilyenkor a Red Bull több időt veszít, mint más autók?
Sebastian Vettel
: "Így van, nem volt soha szabad utam, amikor az autóm rendben volt, a forgalom teóriában azonban nem hiszek. Minden autónál csökken a tapadás, ha valaki van előtte. Egyes szakaszoknál hátszél is volt, ami a hetes kanyarban párszor majdnem kitaszított a pályáról."

Hát ez kész...na mind1 A lényeg: a hétvégén is lesz futam, méghozzá Monaco-ban. A pályát nem igazán szeretem. Viszont a környezet...az semmihez sem fogható. Jó azért biztos van szebb is, de most ez jön és ezt kell szeretni. Remélem Seb szerencsével jár majd!:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése