2010. május 30., vasárnap

Elúszott kettősdiadal...

Azthiszem a bejegyzés címe mindent elárul erről a futamról...(sajnos)
A futam röviden:
A rajtot egyértelműen Sebastian Vettel és Michael Schumacher kapta el a legjobban, mindketten megelőzték az előttük állót. Hamilton viszont nem sokkal később visszaelőzte Seb-et, ahogyan Button is Schumit. Ezután nem volt valami izgalmas a verseny. Csak egy említésre méltó dolog történt: Hamilton majdnem megelzőzte Mark-ot. Ebben a szakaszban a hátulsó részen történnek kisebb-nagyobb dolgok. Sebastian kijött a boxba, egy nagyon gyors és szép kerékcserét hajtottak végre a szerelők. Ezután Mark és Lewis együtt jöttek be. Mark-ot előbb kiengedték, a McLaren-nél nem volt minden rendben. Hamilton Seb mögé jött vissza. Innentől viszonylag "nyugodt" volt a verseny, amikor a 40. körben Vettel utólérte csapattársát. A tempókülönbség látszott, beesett Webber mellé. Az autó eleje jóval előrébb volt, mint Mark-é. Ekkor Seb jobbra húzódott kicsit, mivel jött a kanyar. És megtörtént a dráma: Seb hátsó és Mark első kereke összeért, majd ki a bukótérbe. Vettel kiesett, Webber azonban visszahozta a harmadik helyre a kocsit. Ezután Button előzte meg az élen autózó Hamilton-t. Ám Hamilton nemhagyta magát és a kör végén visszaelőzött, és ittis összeértek a kerekek. Ám ez nem végződött drámával, mint a Red Bull-os.
Török futam eredmények:
1. Lewis Hamilton - McLaren-Mercedes
2. Jenson Button - McLaren-Mercedes
3. Mark Webber - Red Bull Racing
4. Michael Schumacher - Mercedes GP
5. Nico Rosberg - Mercedes GP
6. Robert Kubica - Renault
7. Felipe Massa - Ferrari
8. Fernando Alonso - Ferrari
9. Adrian Sutil - Force India
10. Kobajasi Kamui - Sauber
11. Pedro de la Rosa - Sauber
12. Jaime Alguersuari - Toro Rosso
13. Vitantonio Liuzzi - Force India + 1 kör
14. Rubens Barrichello - Williams + 1 kör
15. Vitalij Petrov - Renault + 1 kör
16. Sébastien Buemi - Toro Rosso + 1 kör
17. Nico Hülkenberg - Williams + 1 kör
18. Timo Glock - Virgin Racing + 3 kör
19. Lucas di Grassi - Virgin Racing + 3 kör
Kiesők:
Karun Chandhok - HRT 53. kör
Bruno Senna - HRT 47. kör
Sebastian Vettel - Red Bull Racing 40. kör
Heikki Kovalainen - Lotus Racing 34. kör
Jarno Trulli - Lotus Racing 33. kör
Leggyorsabb Kör:
Vitalij Petrov - Renault 1:29.165 (57. kör)
Ez a Red Bull-os eset nagyon rossz volt...Én el sem akartam hinni, hogy ez megtörtént. Kb vagy öt percig csak néztem és mondogattam: ugye ez csak egy álom... de rá kellett jönnöm, hogy nem. Hogy ki a hibás? Azt gondolom, hogy mindenki mást hibáztat. Én így látom a dolgokat:
Tudtam már a 38. körben, hogy Sebastian valamiért gyorsabb, mint Mark. És ezt Palikék is észrevették - kicsit megkésve bár, de sebaj -. Szóval, gondoltam, hogy Seb megpróbálja majd megelőzni Mak-ot. Azt hittem, jobban rátapad és majd kicsi idegesítés után veti be magát mellé. Hát ez a tippem nem jött be, ugyanis Vettel idő előtt ugrott be Mark mellé. Jóval előrébb volt, és a tempó is nagyobb volt Seb részére. Jött a kanyar, itt helyre volt szükség: Vettel jobbra húzott kicsit, Webber viszont tartotta középen az autót. Ez lett a Red Bull veszte... A kerekek összeértek, jött a bukótér, Seb kiesett Mark visszament. Ez lehet, hogy egy kicsit úgy hangzott, mintha Seastian-t védeném. Igen elfogult vagyok vele szemben, mert miért is ne. Ebben az esetben én! mindkettőjüket hibásnak tartom. Sebastian meggondolatlan volt, Mark pedig nem nézte a csapatérdekeket. Vettel egyébként tapasztalatlanabb, mint Webber, de itt ez most nem látszott. Ha csak végigfutott volna az agyán, hogy ha elengedem akkor talán meglesz a Red Bull1-2, ha meg nem akkor mindkettőnknek kampec, akkor nem lett volna ez. És ráadásul csapattárs! Megértettem volna Mark-ot, ha nem a csapattársa lett volna... És most szedjük elő Vettel-t is! Akármennyire is higgadt, jó versenyző ez most nem látszott rajta. Ő szerintem egy nagyon érzékeny fiú lehet. Elege lett az elmúlt időszakból, abból, hogy csapattársa folyamatosan lealázta, meg hogy folytan technikai problémáik vannak. Most meg akarta mutatni, hogy mennyire tud, és végre nyerni akart, feledve az eddigi futamokat. De a mostani állapota vezetett a drámához. Most azt kéne tennie, hogy elfelejti az eddigi dolgait és tisztalappal, nem hátranézve fog hozzá a többi futamhoz. Megjegyzem: ez csak az én véleményem!
A következő futam két hét múlva lesz Montreal-ban. Remélem több jóval.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése